Inloggen

Log in met uw DigiD. Heeft u nog geen DigiD? Dan kunt deze aanvragen via de website www.digid.nl (Deze link gaat naar een andere website).

Klik hier om in te loggen (Deze link gaat naar een externe website)

Met het burgerportaal kunt u:

  • Uw maandformulier digitaal invullen en verzenden. Hier kunt u ook bewijsstukken zoals een loonstrook toevoegen.
  • Uw halfjaarlijkse wijzigingsformulier digitaal invullen en verzenden
  • Wijzigingen van uw basisgegevens doorgeven, zoals contactgegevens of een nieuw  bankrekeningnummer.
  • Aanvragen doen voor bijvoorbeeld minimabeleid, bijzondere bijstand of individuele inkomenstoeslag.
  • Contact opnemen met uw klantmanager.
  • Bewijsstukken voor uw aanvraag aanleveren.
  • De status van uw aanvraag bekijken. Hier ziet u bijvoorbeeld of uw aanvraag in behandeling is en wanneer u meer hoort over een besluit.

Wat verandert er voor mij?

Vanaf 13 februari 2023 krijgt u toegang tot het burgerportaal. De gemeente Beesel heeft ervoor gekozen om de veranderingen stap voor stap door te voeren, zodat u rustig kunt wennen aan het systeem. We gebruiken het burgerportaal in eerste instantie voor het digitaliseren van de maandformulieren (ROF) en het halfjaarlijkse wijzigingsformulier. Wanneer hierin iets verandert dat invloed heeft op uw situatie, zullen we dit aan u communiceren via de post en andere kanalen van de gemeente.

Hoe gebruik ik het burgerportaal?

In het Stappenplan het Burgerportaal (PDF, 97.3 kB) leggen we uit hoe u uw maandformulieren en halfjaarlijkse wijzigingsformulieren via het burgerportaal kunt aanleveren. Verandert er iets in het burgerportaal? Dan zullen wij dit stappenplan aanvullen. U kunt ook een instructievideo over het burgerportaal (Deze link gaat naar een andere website) bekijken.

DigiD

Om gebruik te maken van het burgerportaal, logt u in met DigiD. Dit is een veilig digitaal paspoort waarmee u overal gemakkelijk kunt inloggen. Voor het gebruik van DigiD heeft u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. Heeft u deze niet (meer)? Vraag dan hier een nieuwe DigiD aan via de website www.digid.nl. (Deze link gaat naar een andere website) Op deze website vindt u ook meer informatie.

Veelgestelde vragen

Ik heb nog geen DigiD. Wat nu?

Vraag uw DigiD zo snel mogelijk aan, zodat u uw bewijsstukken digitaal kunt aanleveren. Kunt u door deze aanvraag uw bewijsstukken niet op tijd digitaal aanleveren? Wij zorgen ervoor dat de maandformulieren en wijzigingsformulieren klaarliggen bij de balie van de gemeente Beesel, zodat u deze alsnog op tijd kunt aanleveren. Wij gaan er vanuit dat u vanaf maart 2023 uw DigiD geregeld heeft en vanaf die maand uw zaken digitaal kunt aanleveren.

Vanaf wanneer moet ik mijn maandformulieren digitaal versturen?

U verstuurt uw maandformulier vanaf 13 februari digitaal via het burgerportaal. U dient uw maandformulier van de vorige maand op de 1e, 2e of 3e van iedere nieuwe maand aan ons toe te sturen. Dat betekent dat u deze keer op 1, 2, of 3 maart 2023 het maandformulier van februari 2023 naar ons stuurt via het burgerportaal. Het maandformulier zullen wij dus ook niet meer per post versturen.

Wat is een wijzigingsformulier?

Iedereen die een bijstandsuitkering ontvangt, heeft een inlichtingenplicht. Dat betekent dat u het aan ons moet melden als er iets aan uw situatie verandert dat invloed kan hebben op uw uitkering. 

De gemeente Beesel controleert daarnaast ieder half jaar of u de uitkering nog terecht ontvangt. Daarom ontvangt u van ons midden juli en december altijd een halfjaarlijks wijzigingsformulier. Hierop kunt u veranderingen die u nog niet gemeld heeft aan ons doorgeven.

Ik heb in december 2022 geen wijzigingsformulier ontvangen. Hoe kan dat?

U ontvang het wijzigingsformulier hiervoor ieder half jaar (meestal in juli en december) met de post. In december 2022 heeft u het wijzigingsformulier niet van ons ontvangen. U dient vanaf nu het wijzigingsformulier digitaal aan te leveren in het burgerportaal. Het wijzigingsformulier over de periode juli 2022 t/m december 2022 kunt u vanaf 13 februari 2023 digitaal naar ons toesturen. Deze ontvangen wij graag uiterlijk 1 maart 2023.

Ben ik verplicht om mijn documenten online door te geven?

In principe bent u verplicht om uw documenten online door te geven. Lukt dit echt niet? Neem dan contact met ons op. Bel 077 – 474 92 92 of stuur een e-mail naar werkeninkomen@beesel.nl.

Ontvang ik ook nog informatie via de post?

Als er iets verandert in het burgerportaal dat invloed heeft op uw situatie, dan zullen wij dit altijd via de post aan u communiceren.

Ik vind het lastig om het digitale burgerportaal te gebruiken. Wat moet ik doen?

Wij kunnen ons voorstellen dat het niet voor iedereen gemakkelijk is om het burgerportaal te gebruiken. Het is mogelijk om een afspraak in te plannen voor uitleg. Dit kan door een mail te sturen naar werkeninkomen@beesel.nl.

Het burgerportaal werkt niet. Wat nu?

Uiteraard kan het voorkomen dat het burgerportaal soms niet werkt door een storing. U kunt dan altijd een melding maken via werkeninkomen@beesel.nl. We zullen altijd samen naar een goede oplossing zoeken.

Wat moet ik doen als ik geen computer of telefoon tot mijn beschikking waarmee ik in het burgerportaal kan?

U kunt gratis gebruik maken van een computer bij de Bibliotheek in Reuver. Bekijk hier de openingstijden en het adres. (Deze link gaat naar een andere website)

Contact

Heeft u nog andere vragen over het burgerportaal? Neem dan contact met ons op via werkeninkomen@beesel.nl of laat een terugbelverzoek achter via 077-4749292. Wij nemen dan zo snel mogelijk contact met u op.