Online regelen

Let op! U kunt uw emigratie alleen online doorgeven als alle bewoners van uw woonadres met u mee verhuizen naar het buitenland. Vertrekt u als enige bewoner van uw woonadres naar het buitenland? Maak dan telefonisch een afspraak.

Afspraak maken

Wilt u uw verhuizing liever in het gemeentehuis regelen? Maak dan een afspraak met de gemeente via telefoonnummer 077 – 474 92 92.

Meenemen

  • Een geldig identiteitsbewijs
  • Uw nieuwe adres in het buitenland

Kosten

  • Een verhuizing doorgeven is gratis

Wie kan de verhuizing doorgeven?

  • Uzelf, als u 16 jaar of ouder bent
  • Ouder, voogd of verzorger voor minderjarige kinderen
  • Samenwonende echtgenoten en geregistreerde partners voor elkaar
  • Samenwonende ouders en meerderjarige kinderen voor elkaar
  • De curator voor een persoon die onder toezicht (curatele) is gesteld

Bewijs van uitschrijving

Heeft u uw verhuizing doorgegeven? Dan kunt u een bewijs van uitschrijving van de gemeente krijgen. Wilt u na de verhuisdatum een bewijs van uitschrijving? Vraag dit dan aan bij een RNI-gemeente (Deze link gaat naar een andere website).

Al in het buitenland?

Bent u al in het buitenland? Meld uw vertrek dan zo snel mogelijk alsnog bij de gemeente. In dit geval geldt de dag van het doorgeven als verhuisdatum. Een datum in het verleden opgeven is niet mogelijk.

Wat moet u nog meer regelen als u gaat emigreren?

Wat u moet regelen als u gaat emigreren is afhankelijk van het land van bestemming. Denkt u in ieder geval aan belastingen, zorgverzekering, diploma's, beroepserkenning, pensioen en uitkering. Instanties in het buitenland kunnen om bepaalde documenten vragen. Deze documenten moet u voor uw vertrek rechtsgeldig laten maken. Meer informatie over emigratie vindt u op de website van de Rijksoverheid (Deze link gaat naar een andere website).