Afspraak maken

Wilt u uw voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap melden? Lees eerst de onderstaande voorwaarden en de verschillen tussen een gratis of betaald huwelijk of partnerschap. Neem vervolgens contact op met de gemeente via telefoonnummer 077 -474 92 92 om een afspraak in te plannen.

Heeft u een melding gemaakt? Dan moet u binnen 1 jaar trouwen of uw partnerschap laten registreren.

Algemene voorwaarden

• U en uw partner zijn niet met iemand anders getrouwd
  • U en uw partner hebben geen geregistreerd partnerschap met iemand anders
  • U en uw partner worden niet gedwongen om te trouwen of een partnerschap te registreren.
  • U en uw partner zijn 18 jaar of ouder
  • U heeft geen bloedverwantschap met uw partner, bijvoorbeeld (half)broer, (half)zus, kind.
  • U en uw partner zijn Nederlander of wonen in Nederland

Gratis huwelijk of partnerschap

Kiest u voor een gratis huwelijk of partnerschap? Dan is de huwelijksvoltrekking of de registratie gratis. Het huwelijk of de partnerschapsregistratie vindt dan plaats in één van de spreekkamers van het gemeentehuis. Voor een trouwboekje of partnerschapsboekje en voor getuigen van de gemeente worden wel kosten in rekening gebracht.

Aanvullende voorwaarden gratis huwelijk

• Minstens één van de partners staat ingeschreven in BRP van gemeente Beesel
  • De korte ceremonie vindt plaats op een donderdag om 9.00 uur of 9.15 uur
  • De datum wordt pas vastgelegd tijdens de melding voorgenomen huwelijk of partnerschap
  • Er zijn maximaal 8 personen (inclusief het bruidspaar) aanwezig tijdens de ceremonie

Betaald huwelijk of partnerschap

Kiest u voor een betaald huwelijk of partnerschap? Dan mag u zelf de locatie kiezen waar uw huwelijk of partnerschap voltrokken wordt. Ook kunt u de ceremonie laten vormgeven met een persoonlijke toespraak en muziek.

Huwelijksceremonie of Partnerschap laten voltrekken door iemand anders dan de gemeentelijke Babs?

Heeft u een familielid, vriend of kennis die graag onderdeel wil zijn van de voltrekking van uw huwelijk of partnerschap? In de gemeente Beesel kan een door u gekozen persoon samen met de gemeentelijke Babs (Buitengewoon ambtenaar Burgerlijke stand) de ceremonie voltrekken. De Babs leidt de ceremonie, spreekt het officiële gedeelte uit en ondertekent de akte. De verdere invulling van de ceremonie, zoals bijvoorbeeld het JA-woord, kan samen met de door u uitgekozen persoon ingevuld worden.

Neem voor meer informatie en het bespreken van de mogelijkheden contact op met de klantenbalie van het gemeentehuis via telefoonnummer: 077 – 474 92 92 (Deze link gaat naar een andere website) of per e-mail: info@beesel.nl.

Meenemen

• Geldig identiteitsbewijs van beide partners
  • Kopieën van de identiteitsbewijzen van uw getuigen (minimaal 2 en maximaal 4 getuigen)

Kosten

Melding maken van een voorgenomen huwelijk of geregistreerd partnerschap is gratis.